سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
چهارشنبه 87 بهمن 23 , ساعت 12:24 عصر
1- پناه بردن به خداوند متعال ( و إما یَنزَغَنَّکَ مِنَ الشَیطانِ نَزغٌ فَاستَعِذ بالله) پس هرگاه از وسوسه شیطان به تو رنجی رسید به خدا پناه ببر(1)
2- توکل به خداوند (إنَّه لیسَ لَه سُلطانٌ عَلَی الَّذینَ آمَنوا وعَلی رَبِّهِم یَتَوَکَّلون) همانا شیطان نسبت به کسانی که به خدا ایمانآورده اند و بر اوتوکلمی کنند تسلط ندارد(2)
3- در شب و روز به یاد خدا بودن
4- در سحرها استغفار کردن
5- از ترس خدا گریه کردن
لذا در این زمینه حضرت رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله) فرمودند: سه دسته از شیطان و لشکر او در امان هستند اول کسانیکه به یاد خدا هستند ودوم کسانی که از ترس خدا گریه میکنند و سوم کسانی که در سحرها استغفار می کنند.(3)
6- روزه گرفتن
7- صدقه دادن
8- دوست داشتن برای خدا
9- مواظبت بر انجام عمل صالح
10- از گناهان خود طلب استغفار کردن
لذا در این زمینه پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) فرمودند: آیا به شما خبر بدهم از چیزی که اگر آن را انجام دهید شیطان از شما دور می شود مثل دور بودن مشرق از مغرب؟ گفتند آری. حضرت فرمودند: روزه گرفتن روی شیطان را سیاه میکند و صدقه دادن پشت او را میشکند و  دوست داشتن به خاطر خدا و مواظبت بر انجام عمل صالح ریشه او را قطع میسازد و استغفار کردن رگ حیات او را قطع میکند.(4)
11- اخلاص هم یکی از راه هائی است که آدمی را به خدا نزدیک می کند و هم یکی از راه های خلاصی از شیطان است. خود شیطان گفته است که من با مخلَصین کاری ندارم(5)
------------------------------------------------------------------------
(1) سوره فصلت آیه 36
(2) سوره نحل 99
(3) مستدرک الوسائل ج 2 ص 351
(4) بحار ج69 ص 380
(5) سوره ص آیه 83



لیست کل یادداشت های این وبلاگ